Winkelwagen

Veel gestelde vragen


001. Hoe kan ik bij jullie bestellen? 
U kunt bij ons bestellen door artikelen in de winkelwagen te plaatsen en daarna gaat u naar uw winkelwagen en u kiest of u de bestelling wilt ophalen of wilt laten verzenden, vervolgens klik u op ‘Bestelling afronden’. Daarna kunt u uw gegevens invullen zoals:
Contactgegevens;
Factuuradres;
Afleveradres (indien u de bestelling laat verzenden naar een ander adres);
Eventuele opmerkingen.
Vervolgens klikt u op bestelling  afronden, daarna kunt u uw gegevens nog controleren en uiteindelijk kunt u uw bestelling bevestigen. 
002. Hoeveel producten zijn er op voorraad?
De voorraad wordt automatisch bijgehouden in de webwinkel. U voegt producten toe met het + teken en wanneer het maximale aantal is bereikt kunt u geen extra producten meer toevoegen. Wilt u toch meer bestellen dan er op voorraad is? Houd dan de nieuwsbrief in de gaten om te kijken wanneer producten worden bijgevuld. Wij kunnen niet exact van tevoren aangeven wanneer producten weer op voorraad zullen zijn. Als het om grote aantallen gaat dan kunnen wij de producten voor u bestellen.
003. Ik ben op zoek naar ... Hebben jullie dat ook?
Wilt u weten of wij een bepaald product verkopen? Gebruik dan de zoekfunctie rechts boven aan de pagina. Bijvoorbeeld als u op zoek bent naar een connector, of alle blauwe producten wilt zien of alle ovalen bedels. Typ in deze gevallen connector (niet connectors), blauw (niet blauwe) en ovaal (niet ovalen). Bent u niet helemaal zeker hoe een woord geschreven wordt? Dan kunt u bijvoorbeeld ook de eerste 3 of 4 letters intikken.
004. Ik zet een vinkje bij het accepteren van de voorwaarden, maar er gebeurt niks…
U moet altijd even een paar seconden wachten na het invullen van het vinkje bij de algemene voorwaarden. Daarna ziet u dat het scherm verandert en kunt u doorgaan met het bestelproces.
005. Hoe kan ik betalen?
U kunt bij ons op verschillende manieren betalen. 
1. U kunt betalen via Ideal, de kosten hiervoor zijn €. 1,18. Het voordeel hiervan is dat deze bestellingen voorrang krijgen bij het versturen. 
2. Vooraf overmaken; de klant maakt het verschuldigde bedrag inclusief verzendkosten over op de bankrekeningnummer van ABN AMRO: NL82 ABNA 0497 3785 15
ten name van E.M. de Jonge te Scheemda. 
3. Betalen bij afhalen; de klant betaald het verschuldigde bedrag kontant aan de deur van  Kralenonline. Voor het afhalen dient u wel een afspraak te maken en het liefst gepast te betalen. U krijgt een berichtje wanneer uw bestelling klaar ligt. Bestellingen kunnen worden afgehaald op werkdagen van van 08.30 uur t/m 16.00 uur .
4. Onder rembours is helaas niet mogelijk. Helaas worden pakketjes wel eens geweigerd en dan heeft  Kralenonline een hoop kosten gemaakt voor niets. 
5. Steeds vaker krijgt Kralenonline de vraag of het te betalen bedrag ook opgestuurd mag worden per post. We willen dat vanaf nu wel accepteren, maar het opsturen van geld is volledig voor eigen risico. We adviseren dan ook om dit aangetekend te doen. U kunt gewoon de bestelling plaatsen zoals gebruikelijk en dan kiezen voor de optie: Vooraf overmaken. In de opmerkingen vermeldt u dan dat u het geld per post gaat versturen.
Dit kunt u dan versturen naar: 
Kralenonline
T.a.v. Esther de Jonge
Parklaan 2a
9679 HH Scheemda.
Zodra het geld door ons is ontvangen ontvangt u een berichtje dat uw pakket wordt verzonden.
6. Paypal. Ook kunt u via Paypal betalen, alleen wordt er standaard extra €. 5,00 kosten voor o.a. pakketpost in rekening gebracht + 5% kosten over het totaalbedrag voor Paypal. Er vindt geen teruggave van "teveel betaalde" (verzend) kosten plaats. Dit zijn de kosten welke u aanvaart bij het gebruiken van Paypal. Nogmaals, gewoon overmaken is geheel gratis! Bestellingen die zijn betaald via Paypal, worden standaard als pakketpost met een track & tracecode verzonden.
006. Ik heb geen orderbevestiging gekregen, hoe zit dat?
Waarschijnlijk heeft u bij de bestelling een verkeerd e-mailadres ingevuld. U kunt me even een email sturen, dan pas ik het e-mailadres aan en verstuur ik de orderbevestiging opnieuw.
007. Wanneer staat mijn betaling bijgeschreven?
Wanneer u betaalt via Ideal of het geld over maakt via de ABN AMRO Bank dan staat het geld er meteen. Maakt u het geld via de computer over vanaf een andere bank, dan duurt het een werkdag.
In het weekend wordt er niets bijgeschreven vanaf een andere bank. Vanuit het buitenland tot 5 dagen. Betaald u via een overschrijvingskaart dan kan het wel een week duren. 
008. Hoe gaat het met het verzenden van mijn bestelling? 
Nadat wij uw betaling hebben ontvangen en verwerkt, dan versturen we zo spoedig mogelijk met een maximum van 3 werkdagen het pakketje via TNT Post naar het door uzelf opgegeven afleveradres dat in de orderbevestiging staat. U krijgt een mailtje waarin staat dat uw bestelling is verzonden.
009. Ik heb haast ivm een verjaardag / fair / bruiloft / workshop / vakantie enz. Kan het met spoed verzonden worden? Sterker nog, kunt u het op zondag inpakken en naar de brievenbus brengen?
Het motto van `t  Kralenonline is dat iedere bestelling liefdevol wordt verzorgd. Behalve een verpakking die er op is gericht uw spullen goed te beschermen, wil het oog ook wat. Zoals bijvoorbeeld een leuke verpakking en een verrassing welke wellicht een glimlach op uw gezicht tovert. We doen bewust niet mee met de winkelketens die adverteren met “voor 22:00 uur besteld = morgen in huis”.  `t  Kralenonline onderscheidt zich liever op een authentieke manier, mede omdat dat de winkel tot een succes heeft gemaakt en dat houden we heel graag zo.
Alle bestellingen worden altijd al zo spoedig mogelijk verzonden want natuurlijk wil iedereen graag de artikelen snel ontvangen. Dus extra spoed betekent eigenlijk dat de bestellingen die we reeds in behandeling hebben opzij geschoven moeten worden. Wij doen dat onze klanten niet aan. Ook u niet, dat moet een prettig idee zijn. Wel zo eerlijk en netjes.
Er zijn desondanks veel klanten die voor hen zwaarwegende argumenten aandragen waarom hun pakje voorrang zou moeten krijgen. Echter, iedere klant is aan de beurt op volgorde van binnenkomst betaling. Dit kan wel eens leiden tot een wachtrij van maximaal 3 werkdagen omdat vele klanten intussen `t  Kralenonline hebben gevonden.
010. Kan ik een bestelling op een ander adres laten afleveren? 
Jazeker, u kunt een bestelling op een andere adres laten afleveren. U kunt tijdens de bestelprocedure voor een ander afleveradres kiezen. U vult dan uw eigen adres in in bij het factuuradres, en bij afleveradres het adres waar het pakket moet worden afgeleverd. Dit kan handig zijn als u een ander met uw bestelling wilt verrassen. 
011. Kan ik een factuur met B.T.W. krijgen? 
Jazeker, deze krijgt u automatisch via de orderbevestiging en ook nog een keertje bij de verzendbevestiging.
012. De kleuren wijken in het werkelijkheid af van de getoonde foto, hoe kan dat? 
De afwijkingen van de kleuren komt omdat de kleuren op elke monitor weer anders staan ingesteld, elke monitor geeft de kleuren anders weer. De getoonde foto’s geven daardoor (zo realistisch mogelijk maar bij benadering) de werkelijke kleuren weer. 
013. Ik wil graag 100 organza zakjes bestellen maar er zijn nog maar 2 op voorraad, hoe zit dat? 
Als u bijvoorbeeld bij een artikel ziet staan "op voorraad 2 stuks", dan kan dit ook betekenen dat er 2 setjes op voorraad zijn, afhankelijk van de omschrijving van het object. Voorbeeld 100 stuks organza zakjes voor €. 10,00 (voorraad 2 stuks) Dit zijn dan 2 setjes van 100 zakjes. 
014. Ik heb gisteren een berichtje ontvangen dat mijn pakket verzonden zou zijn, maar ik heb nog niets ontvangen?
Indien er iets aan onze kant zou zijn misgegaan, dan wordt u daar altijd van op de hoogte gesteld.
Gelukkig is dit zelden nodig. Wanneer u een mail heeft ontvangen dat het pakje die dag wordt verzonden, dan is het ook daadwerkelijk onderweg gegaan. Helaas zijn u en wij afhankelijk van PostNL. De norm voor hun aflevering is : 95 % de volgende dag bezorgd. In de praktijk blijkt dat zij dit helaas niet halen. Wist u dat tegenwoordig op hun site staat vermeld dat nog maar 3 dagen per week gegarandeerd post wordt bezorgd? De overige dagen ontvangt u minder of geen post.
Ook krijgen wij regelmatig bericht dat sommige luchtkussenenveloppen door de pakketdienst worden afgeleverd, dit scheelt ook een werkdag in de bezorging.
Dat andere post die toevallig dezelfde dag is verzonden wel al bij u is, is geen goede graadmeter.
De post wordt namelijk via verschillende distributiecentra verspreid. En zelfs post die dezelfde stroom volgt, kan met een dag verschil worden afgeleverd.
Aangezien de ervaring leert dat poststukken 1 tot 7 dagen onderweg zijn, moeten wij u vragen nog even een beroep te doen op uw geduld. We blijven wel graag op de hoogte als u na 7 dagen onverhoopt nog steeds niets heeft ontvangen. Mocht u na een week het pakket nog niet hebben ontvangen dan kan `t  Kralenonline een opsporingsformulier voor u invullen. U dient dan vooraf wel zelf geïnformeerd te hebben bij het dichtstbijzijnde postkantoor. `t  Kralenonline zal alles in het werk zetten om uw pakket op te sporen. Wanneer het pakket retour komt bij `t  Kralenonline, zal het kosteloos opnieuw worden verzonden, tenzij u zelf een fout heeft gemaakt bij het invullen van de adressering.  
015. Ik zie bij een artikel “goud” staan, maar het artikel is erg goedkoop, hoe zit dat?
Wanneer er vermeld staat bij een artikel “zilver, goud of brons” dan gaat dit om de kleur.
Ik verkoop vooralsnog geen echt goud. Wel verkoop ik echt zilver, maar als dit het geval is, dan staat het erbij vermeld.
016. Wanneer ik een artikel bij u bestel welke niet op voorraad is, hoe lang is dan de levertijd?
U kunt het beste een levertijd aanhouden van 3 tot 8 weken. 
017. Heeft u ook een winkel aan huis? 
Op afspraak kunt u bij ons in de blokhut kijken, maakt u hiervoor een afspraak via info@kralenonline.nl
Dat mag ook gerust op een avond of in het weekend zijn. Ook kunt u de door u bestelde artikelen afhalen van huis. U kunt tijdens het bestelproces kiezen voor de optie: Ophalen aan de Parklaan 2a, Scheemda.
018. Kan ik ook iets ruilen? 
Jazeker! Ruilen is natuurlijk mogelijk! Retournering & ruilingen van een artikel dient altijd plaats te vinden in overleg met     Kralenonline. Neem daarom altijd vooraf contact met ons via info@kralenonline.nl  op indien u een artikel wilt retourneren. Vermeld hierbij altijd een ordernummer. Hierbij geldt dat retournering alleen mogelijk is binnen 14 dagen. Deze termijn gaat in op de dag van ontvangst van uw bestelling.
Vult u bij een ruiling altijd een ruilformulier in, deze kunt u aanvragen per email, info@kralenonline.nl en stuur dit samen met een kopie van uw factuur of orderbevestiging en de retourzending naar:
Kralenonline
T.a.v. Esther de Jonge
Parklaan 2a
9679HH Scheemda

Verzending aan  Kralenonline
Een retourzending is voor rekening en risico van u als koper. Dit houdt in dat wij niet aansprakelijk zijn voor het beschadigen of zoekraken van een retourzending.
Uw retourzending dient verpakt te zijn in de originele verpakking en voorzien te zijn van een retour formulier en (een kopie van) de factuur of orderbevestiging. Op deze factuur/orderbevestiging dient u duidelijk te vermelden welk artikel u retour stuurt.
Onvolledige retourzendingen kunnen helaas niet in behandeling worden genomen.

019. Ik heb 10 kralen besteld en maar 9 ontvangen, wat nu? 
 Kralenonline pakt liever te veel dan te weinig voor u in. Maar mocht dit toch gebeuren, meldt u dit dan meteen na ontvangt per email aan     Kralenonline. Vergeet niet om hierbij het ordernummer te vermelden. Het artikel wordt dan indien gewenst meteen nagezonden of, als het kan, meegezonden met een volgende bestelling. U dient dit dan wel even aan te geven in de opmerkingen tijdens de bestelling. 
020. Wat zijn betaalkosten?
De betaalkosten zijn kosten die u betaald aan Ideal, als u bijvoorbeeld met Ideal betaald.
Gewoon overmaken is altijd gratis. Het voordeel van bijvoorbeeld Ideal is, dat uw bestelling sneller wordt verzonden, want het geld staat meteen bijgeschreven.
Aan Ideal zijn per transactie kosten verbonden. Aangezien ik met kleine marges werk, moet ik deze kosten doorberekenen naar de klant. Bij andere winkeliers worden deze kosten vaak meegenomen in de prijs. Hieronder staan alle kosten voor de verschillende betaalmogelijkheden:
Betaalkosten:
Gewoon overmaken: Gratis
Ideal €. 1,18 per transactie
Paypal €. 5,00 + 3,4% per transactie 
021. Oeps, er is een glaskraal (of iets anders) stuk aangekomen, wat nu?
Er kan soms een klein risico zijn dat er tijdens het verzenden iets stuk gaat. Ik probeer alles zo goed mogelijk te verpakken. PostNL gaat niet altijd even zorgvuldig om met brievenbuspost, ook al zit het verpakt in een luchtkussen envelop. Het minste risico op breuk heeft men wanneer men kiest voor pakketpost.
022. Ik wil laten zien dat ik heb betaald. Hoe kan ik een screenshot maken?
Helaas hebben wij ook al valse betalingsbewijsjes binnen gekregen, dus we doen het niet meer. Wij versturen alles eerlijk op volgorde van binnenkomst betaling.
023. Vanaf welk bedrag is de verzending gratis?
Vanaf €. 100,00 hoeft u géén verzendkosten meer te betalen binnen Nederland en vanaf €. 250,00 géén verzendkosten meer betalen binnen EU, standaard verzending. 

024. Kan ik nog iets toevoegen aan mijn openstaande bestelling?
Helaas is dat bij  Kralenonline niet mogelijk. Dat kan alleen via een nieuwe bestelling. Facturen kunnen helaas met dit programma niet meer worden aangepast. De bestellingen kunnen wij dan wel samen verzenden. Kiest u dan aub voor "Vooraf overmaken" zodat wij de verzendkosten kunnen aanpassen.
025. Ik zou graag het tracktrace-nummer van mijn zending ontvangen.
Aan dit verzoek voldoen we graag, dit gaat niet automatisch, maar is alleen mogelijk voor zendingen die via pakketpost of via een brievenbuspakje gaan. U kunt hiervoor bellen met : Tel: 0597-850110
026. Ik wil uw artikelen gaan gebruiken om iets te maken voor het goede doel. Is het  daarom mogelijk korting of gratis artikelen te ontvangen?
Helaas kunnen wij niet in financiële vorm iets voor u betekenen. Dagelijks komen er namelijk verzoeken binnen om een donatie, spullen, advertentie of korting voor het goede doel. De marges in deze winkel zijn al erg klein waar vrijwilligers en stichtingen ook van profiteren. Als we vervolgens ook nog op alle extra vragen in zouden gaan kunnen we de winkel sluiten en houdt het voordeel voor iedereen op. Eventueel een selectie maken wie dan wel te steunen is ook een onmogelijke opgave want bestaat er vrijwilligerswerk of een goed doel dat niet mooi is? We vertrouwen op uw begrip en respect voor deze keuze. Wij doneren zelf rechtstreeks geld aan door ons uitgezochte goede doelen, waaronder KWF, Kika en diverse stichtingen voor dierenbelangen.
027. Zijn er speciale prijzen voor bedrijven?
Wij zijn veelal goedkoper dan de gemiddelde groothandel maar wij blijven bij uitstek een leverancier voor particulieren. Natuurlijk zijn bedrijven ook van harte welkom. Er komen wekelijks kortingsacties voorbij, hiervoor kunt u zich inschrijven voor de nieuwsbrief. Bovendien worden er boven de 100 euro géén verzendkosten in rekening gebracht. 
028. Ik heb een zakje met 100 organza zakjes (of bosje met 100 prijslabeltjes) besteld. Nu ik ze allen na tel, blijken het maar 98 stuks te zijn!
De aantallen van de organzazakjes (of prijslabeltjes) zijn bij benadering 50 of 100 stuks. Kleinere aantallen (of de bruine labels) worden handmatig geteld.  Er kan een fabrieksafwijking inzitten van maximaal 5% meer of minder. De zakjes of bosjes met labeltjes worden door mij niet nageteld. Houdt u hierbij rekening mee wanneer u er precies 100 of 50 stuks nodig bent! Hier is de prijs dan ook naar! Deze tekst staat ook vermeld bij de desbetreffende producten en kunt u lezen alvorens u tot bestellen overgaat.  De luxe (duurdere) zakjes zijn per 10 stuks verpakt en kent dit probleem niet, evenals de bruine kartonnen labels, welke dus wel handmatig worden geteld. Ook kan het zijn dat er bij enkele zakjes een cm afwijking zit in de maat. het is allemaal handwerk. Wilt u hier rekening mee houden? Ook dit telt niet voor de luxe zakjes en nogmaals, hier de de prijs ook naar!
029. Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik ben de kortingscode vergeten in te vullen. Kan dit achteraf? Of de volgende keer?
Nee, helaas niet, dit wordt ook telkens weer vermeld in de nieuwsbrief. Vergeet niet dus om deze code in te vullen, want na afloop is dit niet meer mogelijk. Mocht u problemen hebben met de code, neemt u dan even voor dat u op verzenden klikt contact met me op via: info@kralenonline.nl
030. Er gold afgelopen weekend een kortingsactie en ik weet dat ik te laat ben maar kan ik toch die korting krijgen? 
Nee dit is helaas niet mogelijk.
031. Mijn bestelling is geannuleerd, waarom?
Waarschijnlijk is er tijdens het betalen iets niet goed gegaan. Het kan gaan om een storing bij bijvoorbeeld Paypal of bij Ideal.
032. Ik heb voor meer dan 5 euro besteld, maar toch is mijn bestelling geannuleerd, waarom?
Wij hebben geen betaling van u mogen ontvangen u reageert niet op herinneringsmails of telefoon.
Wanneer een bestelling meer dan 14 dagen openstaat zonder betaling, dan boeken wij de artikelen weer op voorraad en wordt de bestelling geannuleerd. Zo krijgen andere mensen ook de kans om deze artikelen te bestellen en blijven wij er niet mee zitten.
033. Wilt u artikelen voor mij bestellen?
Jazeker, graag zelfs! Alleen kunnen wij pas na betaling overgaan tot bestellen. Het is in het verleden nog als eens voorgekomen dat we niets meer horen van de klant of dat de klant er om welke reden dan ook, toch vanaf ziet. Ook als u veel haast heeft, moeten wij u toch verzoeken om vooraf te betalen. Artikelen welke speciaal voor u worden besteld of op maat worden gemaakt, kunnen niet retour worden gezonden.
034. Ik stuur u een printscreen mee van de bank, wilt u de artikelen wel alvast opsturen?
Wij versturen onze artikelen pas, nadat de betaling staat bijgeschreven. Helaas hebben we al eens "betalingsbewijzen" ontvangen, welke niet klopten. Dus aan dit verzoek kunnen wij helaas niet meer voldoen.
035. Ik heb 2 euro aan verzendkosten betaald maar er zit maar voor €. 1,50 aan postzegels op de envelop, krijg ik het "teveel" betaalde terug gestort?
Nee. Meestal zijn de verzendkosten voor brievenbuspost correct of in sommige gevallen iets duurder of goedkoper. In uw geval kunt u de 50 cent zien als handeling en verpakkingskosten. Een (luchtkussen) envelop kost geld, een etiket ook.
036. Ik heb een bestelling geplaatst met verzendkosten van €. 3,94 euro. Nu krijg ik van u een email, dat het niet door de brievenbus past en dat ik €. 1,66 moet bij betalen. Waarom is dat niet meteen zichtbaar in uw webwinkel? Nu moet ik twee keer een betalingshandeling verrichten!
De webwinkel kan wel het gewicht van een artikelen berekenen, maar helaas niet het volume. Wanneer ik bij al deze artikelen bijvoorbeeld 3 kilo zou invullen, dan komen er hele hoge verzendkosten uit zoals bijvoorbeeld €. 12,20 of nog meer, wanneer u 4 of 5 van deze artikelen zou bestellen. Helaas kan ik dit niet aanpassen in het systeem. Vandaar dat er tijdens het bestelproces al wordt aangegeven, dat wanneer het niet door de brievenbus past u hierover bericht ontvangt. Vaak kunt u zelf ook wel inschatten of het wel of niet door de brievenbus past, u kunt dan zelf ook kiezen voor pakketpost.
037. Kan ik de bestelling ook afhalen?
Jazeker! U kunt hiervoor een afspraak maken via info@kralenonline.nl Kiest u dan voor de verzend en verzendoptie "Afhalen Parklaan 2a, Scheemda" Let op: Er kan niet worden gepind en graag gepast  betalen, wij hebben nauwelijks of geen wisselgeld in huis. U krijgt van mij een email wanneer uw bestelling klaar staat.
038. Ik heb nog geen bevestiging van mijn bestelling ontvangen, wat kan er mis zijn gegaan?
U ontvangt automatisch een orderbevestiging dus als die niet binnen enkele minuten binnen is in uw mailbox dan is de bestelling helaas niet definitief. Let u vooral er op om alle schermen volledig door te lopen en de algemene voorwaarden te accorderen tot u het scherm ziet dat de bevestiging onderweg is. Heeft u die wel gezien maar geen mail dan is het goed mogelijk dat het door u bij persoonsgegevens ingevulde mailadres een typefoutje bevat. In dat geval sturen wij u na overleg een nieuwe orderbevestiging naar het gecorrigeerde e-mailadres. Tip: check eerst nog even de SPAM-box.
039. Ik wil graag meerdere kortingscodes combineren (de lopende actie en een persoonlijke cadeaubon). 
Het is helaas niet mogelijk om per keer meer dan 1 code in te vullen. Het is dus zaak om te overwegen welke nu het meeste voordeel oplevert. De persoonlijke cadeaubon heeft geen uiterste datum dus wellicht handig om deze te bewaren voor een moment dat u wel spullen nodig hebt maar er geen actie geldt.
040. Ik had graag de factuur/pakbon bij mijn bestelling aangetroffen.
Om het milieu te sparen, voegen we geen papieren exemplaren bij van info die reeds digitaal in uw bezit is. Bewaar daarom altijd de orderbevestiging tot u de bestelling heeft ontvangen. Mocht een factuur nodig zijn voor uw bedrijf of vereniging dan vult u bij persoonsgegevens de naam van het bedrijf in. In dat geval wordt namelijk wel automatisch een factuur naar u toe gemaild. Mocht u geen printer tot uw beschikking hebben en toch graag een papieren factuur willen ontvangen, dan kunt u dit tijdens uw bestelling aangeven in de opmerkingen. Achteraf kan alleen nog tegen een onkostenvergoeding (Porto, arbeid, etiket en envelop) een factuur worden nagezonden.
041. Ik bestel van buiten Nederland vanuit een EU-land. Ik heb ook een BTW-nummer. Hoef ik dan geen BTW te betalen? 
Als u buiten Nederland maar binnen de EU gevestigd bent en een geldig BTW nummer heeft, dan hoeven wij u wellicht geen BTW in Nederland in rekening te brengen. Wij moeten dan wel het BTW nummer door de Nederlandse Belastingdienst laten verifiëren. Pas nadat zij het BTW nummer met bijbehorende vestigingsgegevens akkoord hebben gegeven, zullen wij vanaf dat moment geen BTW meer in rekening hoeven brengen. Wij hebben dan de volgende gegevens nodig: een geldig BTW Nummer. Exacte naam en adres waarop dit BTW Nummer is geregistreerd. Wij retourneren geen betaalde BTW over voorgaande periodes. U kunt in dat geval contact opnemen met het Belastingkantoor. Dit kan overigens alleen wanneer u slecht één soort artikel besteld. (Bijvoorbeeld 3000 organzakjes zakjes blauw 10 x 15cm) Bij meerdere soorten artikelen is het technisch helaas (nog) niet mogelijk en dient u de BTW zelf tijdens uw aangifte retour te vragen.
042. Een vraagje over de betaling via Ideal. Er staat op de factuur dat ik daar 1,18 euro moet betalen voor deze betalingswijze. Dit heb ik nog nooit ergens gezien. Kunt u mij uitleggen waar die kosten vandaan komen? 
De €. 1,18 zijn de transactiekosten voor Ideal, gewoon overmaken is gratis. De reden waarom u dat misschien nog nooit eerder heeft gezien is dat de meeste winkeliers deze kosten doorberekenen in hun productprijzen. De €. 1,18 zijn de transactiekosten voor Ideal, gewoon overmaken is gratis. Ik houd mijn productprijzen zo laag mogelijk zodat men ook kan kiezen voor "gewoon overmaken" zonder extra kosten. De €. 1,18 gaat dus niet naar mij, maar naar Ideal. (Mollie) Zij rekenen deze kosten voor hun service. Men kan bij mij al bestellen vanaf 5 euro. U kunt zelf uitrekenen wat hiervan overblijft als ik hiervan moet afdragen €. 1,18 en 21% BTW, verpakkingskosten, personeelskosten etc. etc. Juist, dan moet er dus geld bij. Vandaar dat ook op de 1e pagina van de site staat dat deze service geld kost en dat gewoon overmaken gratis is. Wij berekenen geen kosten door in de artikelen zodat men zelf de keuze heeft om het gewoon over te maken (gratis) of via Ideal. Wanneer u betaald via Ideal staat het geld wel eerder op de rekening en zal uw bestelling ook eerder worden verzonden.
043. Ik heb bericht gekregen dat het pakketpost wordt, maar ik ben van mening dat het gewoon in een envelop past, wilt u het toch als brievenbuspost versturen?
Dat wil ik wel doen, maar het verzenden is dan geheel op uw eigen risico.
Ik ben in dit geval niet verantwoordelijk in voor het zoekraken, beschadigen of niet bezorgen door PostNL. Als de envelop te dik is, dan neemt de postbode het weer mee als u niet thuis bent en u krijgt hiervan geen briefje! Soms wordt het ook omgefrankeerd als pakketpost en dan krijgt u een boete. (Welke natuurlijk niet op mij te verhalen is dan ;-) )
In het verleden is er op deze manier eens een pakket bij me zoek geraakt. Ook een te dikke envelop, en helaas niet te traceren. Als u dit risico volledig wilt nemen, dan verstuur ik het voor u in een envelop. Ik wacht met de verzending totdat ik schriftelijk uw antwoord hierop heb ontvangen.
44. Wilt u kijken hoeveel gewicht mijn bestelling nu is, ik wil optimaal gebruik maken van de verzendkosten namelijk.
Wanneer de bestelling al definitief is, kunnen we u daar helaas niet meer in helpen. Daarom adviseren wij u om tijdens het bestelproces de totalen in de gaten te houden. Er staat namelijk in de winkelmand keurig vermeld welke verzendkosten van toepassing zijn. U kunt op dat moment dus naar hartenlust artikelen toevoegen en verwijderen en precies zien wat het effect is op de verzendkosten. Zodra u tevreden bent over het totaalbedrag, kunt u het bestelproces afronden. Natuurlijk kan bij het inpakken blijken dat de bestelling niet door de brievenbus past. U krijgt dan van mij een mailtje met het bedrag aan verzendkosten dat u nog moet bijbetalen voor pakketpost. De webwinkel kan wel het gewicht berekenen, maar helaas niet het volume. Vaak kunt u dit zelf wel inschatten, kiest u dan meteen zelf voor pakketpost, dat scheelt mij een hoop werk, en uzelf ook! Bovendien is een pakket traceerbaar en dus veiliger. Bedankt hiervoor!
045. Kan ik een bestelling in termijnen betalen?
Dat is zeker mogelijk. We spreken een bedrag per maand af, zodra de bestelling betaald is kunt u de bestelling op komen halen of wij versturen het. Mocht u tijdens de termijn betalingen afzien van de bestelling, kunnen wij het reeds betaalde niet terug storten. U gaat hiermee akkoord wanneer u over gaat tot betalen in termijnen. Er is ook een mogelijkheid voor u om te besparen op de verzendkosten door de bestellingen "op te sparen".
Het werkt als volgt:
1. Bij de eerste bestelling vermeld u in de rubriek Opmerkingen "opsparen". Bij de betaalwijze kiest u voor pakketpost.
2. U betaalt deze bestelling inclusief de verzendkosten.
3. Bij iedere volgende bestelling vermeld u weer bij Opmerkingen "opsparen" en u kiest voor de optie ophalen (dan worden geen verzendkosten berekend) en u betaalt alleen de bestelde artikelen binnen 5 dagen.
4. Als u de bestelde artikelen wilt ontvangen dan vermeld u dit bij de laatste bestelling in de rubriek Opmerkingen. Wij maken dan het pakket zo snel mogelijk in orde.
5. Als blijkt dat het pakket zwaarder is geworden dan 10 kg (voor Belgie zwaarder dan 2kg) dan sturen wij u een mail over de bijkomende verzendkosten.
046. Wat is Tibetaans zilver?
Tibetaans zilver is een witte metaallegering (een mengsel van zilver samen met andere metalen zoals koper.) Tibetaans zilver bevat dus een (klein) gedeelte zilver maar het is niet mogelijk om nauwkeurig het percentage te vermelden. Echt Sterling zilver moet minimal 92,5% zilver bevatten. Het Tibetaanse zilver kan net als Sterling zilver ook dof worden, maar kan met zilverpoets weer glanzend worden opgepoetst. Tibetaans zilver is gemakkelijker te verwerken in de prachtigste sierraden en het blijft nog betaalbaar ook! Al onze artikelen zijn nikkelvrij en loodvrij. Let op: Dit hoeft niet standaard zo te zijn bij Tibetaans zilver! Normaal zit er wel nikkel in verwerkt, wij kopen duurder in, zodat het nikkelvrij wordt geproduceerd.
047. Ik heb €. 5,50 verzendkosten betaald , terwijl het "pakje" heden avond, gewoon in de brievenbus lag. Een postzegel kost toch niet meer dan Euro 0,69!  Dan nog betaal kosten van €. 1,18,  wat is dat eigenlijk? 
Op mijn website kunt u deze antwoorden op uw vragen gewoon vinden. De betaalkosten staan onder speciaal bij de klantenservice, ook al te lezen op de 1e pagina van info@kralenonline.nl 
Gewoon overmaken kan natuurlijk zonder betaalkosten. De €. 1,18 gaan naar Ideal, niet naar mij. Dit is gewoon een extra service die ik bied.  Ik wil deze kosten niet doorberekenen aan de klant, hetgeen andere webwinkeliers wel doen. Aangezien het namelijk ook gratis kan, via "Vooraf overmaken".  Dit kost de klant alleen iets meer moeite. 
Als u bijvoorbeeld een bestelling heeft van 5 euro, dan kan ik onmogelijk, de betaalkosten, de verpakking, de inkoop van het product, de BTW, administratiekosten en personeelskosten hiervan zelf betalen. U begrijpt denk ik wel dat ik dan heel snel mijn deuren zou moeten sluiten ;-)  Ik hoop op uw begrip. U kunt ten alle tijde kiezen voor "Vooraf overmaken". Deze optie heeft geen betaalkosten.
De €. 5,50 is voor pakketpost met track & trace. U heeft een sticker op het pakje zitten met track & Trace code. Hier heb ik €. 6,95 voor betaald, u slechts €. 5,50.    Dit is bij ons een standaard optie en hier betalen wij graag €. 1,25 + 21% BTW over €. 6,95 = in totaal: €.  2,70 aan mee, zodat wij zeker weten dat uw pakketje goed aan komt.  Deze kunt u zelf indien gewenst (op eigen risico) aanpassen in brievenbuspost op eigen risico. Er staat immers tijdens de bestelprocedure: Pakketpost (of kies voor een andere optie)
048. Wat is een brievenbuspakje en hoe werkt dat?
Binnen Nederland brievenbuspakje met track & trace. Een brievenbuspakje is een klein pakje dat door de brievenbus past en kan daarom altijd bezorgd worden, ook als de ontvanger niet thuis is. Het tarief is van toepassing bij zendingen tot 2 kg, ongeacht het exacte gewicht van de zending, met een maximale afmeting van 3,2 x 26,5 x 38cm.De kosten hiervan zijn €. 3,95 incl. BTW
Alleen de pakketjes die niet kunnen worden bezorgd kunnen pas de dag ná verzending s'avonds om 18.15 uur worden getraceerd via de track & trace site. Deze track & trace methode werkt dus anders dan bij gewone pakketten. De brievenbuspakjes zijn gemiddeld één dag langer onderweg.
049. Bij de bestelling die ik vandaag heb binnen gekregen heb ik betaald voor pakketpost €. 5,50 maar het kwam hier in een enveloppe aan met track en trace code wat €. 3,95 kost, krijg ik nu geld retour?
U hoeft bij pakketpost (wat dus normaalgesproken €. 6,95 kost) ook niets bij te betalen dus in dit geval krijgt u niets retour. Wij zullen dit proberen uit te leggen en hopen op uw begrip.
Het zijn gewoon onze verzendkosten, daar kan men mee akkoord gaan of niet.  Als iets door de brievenbus past dan pakken wij het wel zo in dat er niets mee kan gebeuren en als er wel iets mee gebeurt, dan is dat onze risico.
Normaal kost een pakket verzenden bij PostNL €. 6,95, daar leggen we dan zelf (graag) geld bij, omdat het veiliger is met een track & tracecode. Bovendien moeten wij over de €. 5,50 die u betaalt ook nog 21% btw afdragen aan de belastingdienst. Verder hebben wij onze bankkosten (zakelijke rekening) per transactie, verpakking, werk, etc. Dit worden ook wel handelingskosten genoemd. Uw pakketje paste in dit geval door de brievenbus, anders hadden we geld bij moeten leggen (en dat doen wij graag) maar in dit geval zijn de kosten (bijna) gedekt.
Als het door de brievenbus past doen wij er geen doos omheen. Het moet wel onbeschadigd aankomen, zo niet dan is dat voor onze risico, en kan het gewoon retour en krijgt u nieuwe artikelen.
050. Ik heb een zakje met 100 gram luxe glaskralenmix in diverse kleuren en helaas zitten daar kapotte kralen tussen. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik zat zelf erg zonde vind.
De kans is aanwezig, wanneer men voor de afwijkende optie: Brievenbuspost op eigen risico kiest ipv de optie pakketpost (waarbij wij met liefde geld op toeleggen zodat het heelhuids aankomt) dat de inhoud door het vervoer door PostNL kapot kan gaan ondanks het zorgvuldige inpakken. Pakketpost kost bij ons maar €. 5,50 (ipv €. 6,75) wij hebben dit als standaard optie staan om beschadiging en/of vermissing te voorkomen. Mocht het ondanks pakketpost toch beschadigd aankomen doordat wij zelf de keuze maken om het in een envelop te doen, of het gaat stuk in het doosje, dan zijn de kosten/ risico’s voor ons. Glas in een kwetsbaar product.
051. U geeft aan mijn bestelling vandaag te verzenden maar ik heb geen track and trace nummer ontvangen (brievenpost + track and trace besteld). Ik hoor graag van u.
Wij verstrekken bij pakketjes die door de brievenbus passen alleen een track en trace nummer als het er na 3 dagen nog niet is, het gaat immers gewoon door de brievenbus, u hoeft er niet voor thuis te blijven. Dus als het er over 3 dagen niet is, belt u ons  gerust voor het track & tracenummer. Het is niet te doen om iedereen bij voorbaat deze nummers te mailen, want dan houden wij geen tijd meer over om uw en de vele andere pakketjes in te pakken. Maar als u echt niet kunt wachten kunt u even bellen met: 0597-85 01 10, daar liggen de verzendlijsten.
Bij pakketpost (als het dus niet door de brievenbus past) krijgt u het meteen, dit gaat automatisch, als u een juist email adres heeft ingevuld.
052. Wanneer krijg ik een kortingscode?
Een kortingscode krijgt u wanneer u bijvoorbeeld iets gaat ruilen. Wanneer u zich inschrijft voor de nieuwsbrief dan komen er ook regelmatig (kortings-) acties voorbij. Een kortingscode telt alleen wanneer hij ook echt is ingevuld en kan niet meer achteraf worden verrekend. U kunt meteen zien tijdens het bestelproces, in uw winkelmandje, of de korting is verrekend. Mocht dit niet zo zijn, neemt u dan, vóórdat u op de bestelknop drukt, contact met me op via: info@kralenonline.nl 
053. Ik heb nog een vraag die hier niet bij staat vermeld, wat nu?
U kunt me een mailtje sturen met de desbetreffende vraag op: info@kralenonline.nl

Veel winkelplezier, Esther de Jonge.
Scheemda, 10 september 2015